• Hvor mye koster det å lade?

    Hurtiglading:
    Registrert kunde:
    NOK 1,25 per minutt + NOK 2,90 per kWh
    Drop inn kunde:
    NOK 2,50 per minutt + NOK 2,90 per kWh

    Offentlig tilgjengelige Flexiladere: 
    Registrert kunde:
    NOK 0,10 per minutt + NOK 2,50 per kWh
    Drop inn kunde:
    NOK 0,30 per minutt + NOK 2,50 per kWh

    Nytt produkt for deg som Flexilader mye: 
    FlexiGo:
    NOK 99,- per mnd + 2,50 per kWh

    Alle priser er inkl. MVA

     

     

  • Hvordan fungerer volumrabatt?

    Hos Grønn Kontakt får du opptil 20 % volumrabatt når du lader. Så fort du har ladet for over 250 kroner, får du automatisk 10 % rabatt ved neste lading. Når du har ladet for over 500 kroner går du opp til 20%. Ved månedsskiftet sjekker vi hvor mye du har ladet for i forrige måned. Dersom du ikke har ladet nok til å holde deg på det rabattnivået du er på, går du ned ett nivå.

    Vi beregner rabatt basert på hvor mye du har ladet for, per måned:

    Ladesum per måned, inkl. mva.  Rabatt
    Kr 250 – 499 ÷ 10 %
    Kr > 500 ÷ 20 %

     

    Vi gjør oppmerksom på at det kun gis rabatt på offentlig tilgjengelige ladeanlegg, og ikke på lukkede anlegg slik som ansattlading på kontorbygg. Kun forbruk på offentlige anlegg inngår som underlag for rabattberegning.

    Følg med i Grønn Kontakt ladeapp eller på Min side for å se hvilket rabattnivå du er på, og hvor mye du mangler for å nå neste rabattnivå.

  • Ladeapp fra Grønn Kontakt

    App’en vår gjør det enklere for deg å finne ladere når du er på farten. Den er tilgjengelig både i App Store og på Google Play.

    Start og stopp lading

    Bruk ladeappen ved start og stopp av lading. Enkelt og praktisk!

    Full oversikt
    Min Side er også integrert i appen. Her finner du oversikt over forbruk, faktura og abonnement. Du kan også følge med på ditt rabattnivå. Har du flere i bedriften eller familien som også skal hurtiglade, kan du legge inn telefonnumrene til disse for å få alt på samme abonnement. Som registrert kunde får du samme pris ved bruk av app som ved bruk av ladebrikke.

    Ladestasjonskart og navigasjon
    I app’en får du full oversikt over alle Grønn kontakt og andre leverandører sine ladestasjoner i hele Norge. Du kan enkelt finne ut hvilke av ladere som er i nærheten av deg og om Grønn kontakt sine ladepunkter er ledige eller opptatt. Du får nøyaktig veibeskrivelse og kan enkelt navigere til stasjonen. Få oversikt over alle ladestasjonene i kartet.

     

  • Ladebrikke fra Grønn Kontakt

    Når mottar jeg min ladebrikke?
    Vi sender ladebrikken i posten senest tre virkedager etter bestilling.

    Når kan jeg begynne å bruke ladebrikken?
    Din ladebrikke er aktivert fra dagen du mottar den, uavhengig av om fakturaen er betalt.

    Hva koster en ladebrikke?
    En ladebrikke fra Grønn kontakt koster 50 kroner inkl. frakt. Utover dette er det ingen kostnader forbundet med å ha en ladebrikke.

    Er det noen bindingstid på mitt abonnement?
    Det er ingen bindingstid hos Grønn kontakt. Du står fritt til å si opp ditt abonnement når du vil.

    Jeg registrerte brikken min, men klarte ikke å lade. Vil jeg bli belastet for dette?
    Nei, om ladingen blir avbrutt før du har ladet mindre enn 1 kWt vil du ikke bli belastet for dette.

    Kan jeg registrere meg som kunde uten at jeg har bilens registreringsnummer?
    Ja, om du enda ikke vet registreringsnummeret på din bil kan du registrere dette på Min side når du får det.

  • Kan jeg bruke ladebrikken fra Elbilforeningen?

    Dersom du allerede er kunde hos Grønn kontakt
    Logg deg på Min side og legg til brikken fra Elbilforeningen der. Klikk på fanen for abonnement og deretter «legg til brikke». I dette feltet legger du inn brikkenummeret fra ELbilforeningen. Brikken kan benyttes umiddelbart etter registrering.

     

    Dersom du er ny kunde
    Gå til Registrer deg for å registrere deg som bruker. I bunnen av registreringsskjemaet kan du skrive inn nummeret på brikken.

  • Hva er hurtiglading?

    Ved hurtiglading kan du lade bilen din fra 0 til 80 % i løpet av 15 – 30 minutter (avhengig av bilens batterikapasitet og temperatur). Etter at bilens batteri er 80 % ladet tar det dobbelt så lang tid å lade.

    I Grønn kontakts nettverk finner du to typer uttak på hurtigladere: CCS (også kalt Combo) og CHAdeMO. Bilen din støtter kun ett av disse uttakene.

    Alle hurtigladestasjonene våre har CHAdeMo-uttak, men ikke alle har CCS-uttak. Dersom du har en CCS-kompatibel bil, er det derfor viktig å sjekke om stasjonen du vil bruke har CCS-uttak.

  • Hva er flexilading?

    Flexiladerne (semihurtigladerne) våre leverer vekselstrøm (AC) med effekt 22 kW, og hastigheten på ladingen bestemmes derfor av ladeeffekten på din bil. Jo større ladeeffekt, jo raskere lades bilen. Hvis din bil har en ladeeffekt på 10 kW og en batterikapasitet av 60 kWt kan du lade opp batteriet i løpet av 6 timer ved bruk av flexilader (t = 60 / 10).

    VIKTIG: For å bruke flexiladeren trenger du din egen Mode-3 ladekabel, enten av Type 1 eller Type 2.

  • Hvor finner jeg Grønn Kontakts ladere?

    Det enkleste er å laste ned Grønn kontakts ladeapp fra App Store eller Google Play. App’en vår gjør det enklere for deg å finne lader når du er på farten og du har til enhver tid full oversikt over ditt kundeforhold hos oss. Din profil, dine rabatter og dine fakturaer!

  • Fakturaspørsmål

    Vi sender faktura til e-postadressen du opplyste da du registrerte deg som kunde. Vi tilbyr betaling med betalingskort, Avtalegiro og eFaktura:

    Betalingskort: Er du registert kunde hos oss, logg deg på Min Side og legg til betalingskort her. Du vil få tilsendt faktura på e-post, men denne trekkes automatisk fra ditt kort.
    Nye kunder kan legge til betalingskort i registreringsprosessen.

    Avtalegiro: Aktiver Avtalegiro i din nettbank. Referansenummer: 9908:994768832

    eFaktura: 10 første sifrene i KID-nummeret ditt på mottatt (ny eller gammel) faktura fra Grønn Kontakt.

    Gjeldene priser på faktureringsmetoder er:

    • Epost/E-faktura/Avtalegiro: 15 kr
    • Faktura per post: 20 kr
    • Visa/Mastercard: 0 kr
    • EHF (for bedrifter/organisasjoner): 0 kr

     

    Full Kontroll på Min Side 
    Din ladereise og fakturaer finner du på Min Side.
    Her kan du også se din volumrabatt og endre personinformasjon.

  • Jeg fikk ikke ladet bilen min, hvordan melder jeg fra?

    Om du trenger hjelp eller opplever feil på en ladestasjon når du står med bilen din klar til å lade – ring vår døgnåpne kundeservice på 47 67 08 00.

    Vi gjør da alt vi kan for at du skal få ladet bilen din!

    Om du har en tilbakemelding til oss i ettertid kan du gjerne sende oss en e-post til [email protected] så svarer vi deg der.

  • Betaler jeg for lading selv om bilen min er fulladet?

    Ja! Rett og slett fordi vi ikke ønsker at biler bruker ladestasjonene som parkeringsplass. Så får neste bil som kommer tilgang til strømmen den trenger også!

  • Jeg har kjøpt en Renault Zoe med avtale om gratis lading. Hvilke ladestasjoner gjelder dette?

    For deg som har kjøpt ny Renault Zoe i 2017:
    Du har gratis flexilading i ett år etter registreringsdato på alle våre offentlig tilgjengelige ladestasjoner.

    For deg som kjøpte ny Renault Zoe i 2016:
    Du har gratis flexilading i ett år etter registreringsdato på alle våre ladestasjoner som er plassert ved Circle K (Statoil) i hele avtaletidens varighet.

    For flere detaljer se brevet du fikk tilsendt da du registrerte deg hos din Renault-forhandler.

    Ladebonus

    • Får jeg Ladebonus på alle Grønn Kontakt sine ladere?

      Du får Ladebonus på alle offentlig tilgjengelige ladere hos Grønn Kontakt. (Ikke på ladere tilknyttet borettslag og arbeidsplass).

       

    • Kan Ladebonus kombineres med andre rabatter?

      Ja. Ladebonus kommer i tillegg til Grønn Kontakts volumrabatt og eventuelt andre rabatter.

       

    • Når blir Ladebonus synlig på mitt fordelsregnskap hos Coop?

      Fordelsregnskapet hos Coop oppdateres den 10. hver måned og da vil du se opptjent Ladebonus for forrige måned.

       

       

       

    • Hvordan registrerer jeg meg for å få Ladebonus?

      Du kan enten legge inn ditt Coop medlemsnummer på Min side på gronnkontakt.no eller aktivere fordelen fra coop.no/gronnkontakt

       

    • Må jeg være Coop medlem for å få Ladebonus?

      Ja, for å få Ladebonus må du være Coop medlem, og registrert kunde hos Grønn Kontakt.

      FlexiGo

      • Hva er FlexiGo?

        FlexiGo er et månedsabonnement som passer for deg som flexilader mye. Med FlexiGo betaler du kun for strømmen du lader på flexiladerne våre og ikke for tiden du står tilkoblet. Da betaler du kun per kWh du mottar og 0,- per minutt. FlexiGo abonnementet koster 99,- per måned.

        FlexiGo gjelder ikke for minuttprisen på hurtiglading.

      • Hvordan får jeg FlexiGo?

        Produktet aktiveres fortløpende på Min Side. og faktureres forskuddsvis hver måned. Du betaler da ikke lenger per minutt som du lader på våre flexiladere, kun for mengden strøm du mottar. Du vil fremdeles motta volumrabatt og kundefordelene vi har med våre partnere på offentlig tilgjengelige anlegg.

        Abonnementet er aktivert fra den dagen du bestiller FlexiGo på Min Side. Du kan når som helst si opp abonnementet ditt. Vi gjør oppmerksom på at du vil ha abonnementet ut inneværende måned.

      • Hva koster FlexiGo?

        Flexilading Registrert kunde Aktivert FlexiGo
        Per minutt 0,10,- 0,-
        Per kWh 2,50 2,50
        Per måned 0,- 99,-

         

        Produktet faktureres forskuddsvis. Du betaler da ikke lenger per minutt som du lader på våre flexiladere, kun for mengden strøm du mottar. Du vil fremdeles motta volumrabatt og kundefordelene vi har med våre partnere på offentlig tilgjengelige anlegg.

        FlexiGo gjelder ikke for minuttprisen på hurtiglading.

      • Hvordan avslutter jeg FlexiGo?

        Abonnementet er aktivert fra den dagen du bestiller FlexiGo på Min Side. Du kan når som helst si opp abonnementet ditt.  Det gjør du ved å ringe vår Kundetelefon på 47 67 08 00, tastevalg 2 og si at du ønsker å si opp ditt abonnement.

        Vi gjør oppmerksom på at du vil ha abonnementet ut inneværende måned.

        Superhurtiglading

        • Kan man Superhurtiglade elbil med CHAdeMO?

          Ja, man kan lade på CHAdeMO på Superhurtiglader, men ladeeffekten er begrenset. Fordi CHAdeMO kabelen kun tåler 62,5kW, kan man ikke få mer effekt ut av Superhurtigladeren enn 62,5kW.

          Det er dermed kabelteknologien som begrenser ladeeffekten, ikke Superhurtigladeren eller bilen.

        • Hvordan bruker jeg Superhurtiglader?

          En Superhurtiglader kan startes og stoppes på akkurat samme måte som en Hurtiglader – både med SMS, app eller brikke.

           

          Husk at du lader rimeligere som registrert kunde og det er gratis å være kunde hos Grønn Kontakt – du betaler kun for ladingen!

          Registrer deg som kunde her! 

        • Hvor finner jeg Superhurtigladere?

          Foreløpig har vi ikke mulighet til å sortere på Superhurtigladere i ladekartet på hjemmesiden eller i app, men dette er en funksjon som vil komme. Vi har derimot laget en artikkel som viser oversikten over alle Superhurtigladestasjoner.

          Finn din nærmeste Superhurtigladestasjon her!

        • Kan man lade flere på en Superhurtiglader?

          Ja, det kan man. Våre Superhurtigladere har ladeplass på begge sider av laderen – det vil si at den har to stk ladekabler for CCS og to stk ladekabler for CHAdeMO. Dersom to biler lader samtidig, deles den tilgjengelige effekten mellom begge bilene – det vil si at hver bil får da opp til 75kW hver. Det er helt uavhengig om den ene bilen kan ta imot mer strøm enn den andre – effekten deles likt.

        • Hva er Superhurtiglading?

          En Superhurtiglader kan levere opptil 150kW, til forskjell fra vanlig Hurtiglader som leverer opptil 50kW. Superhurtigladeren har både CCS og CHAdeMO kabel og kan i prinsippet lade alle biler. Det er derfor bilens ombordlader som bestemmer hvor fort du lader.